Vindkraften var länge baktalad i Sverige – men om bara tre år kan vindkraften stå…
I familjeägda företag måste varje ny generation bedöma vad som ska utvecklas eller avvecklas. Även det är entreprenörskap – och sådana beslut stod Adam och Daniel Brånby inför när de 2010 köpte företaget Woolpower av sin pappa.
Sommaren 1941 – mitt under brinnande världskrig – tog politikerna i Stockholms stadshus beslutet att…
Tre kurskamrater från Konstfacks textillinje gick 1966 ihop och startade klädbolaget Mah-Jong. De gjorde färgstarka plagg som lockade unga medvetna klädkonsumenter, och med en tydlig hållbarhetsfilosofi och politisk agenda. Efter tio framgångsrika år lades bolaget ned – men kläderna och arbetssättet lever vidare.
Träningsskor och sneakers har i mångt och mycket blivit synonymt med globala jättar som Adidas…
Mia Seipel vill bestämma, men inte vara chef där någon annan har det yttersta ansvaret….
Denna webbplats använder cookies
Cookies ("kakor") består av små textfiler. Dessa innehåller data som lagras på din enhet. För att kunna placera vissa typer av cookies behöver vi inhämta ditt samtycke. Vi på Centrum för Näringslivshistoria CfN AB, orgnr. 556546-9243 använder oss av följande slags cookies. För att läsa mer om vilka cookies vi använder och lagringstid, klicka här för att komma till vår cookiepolicy.
Hantera dina cookieinställningar
Nödvändiga cookies
Cookies för statistik
Cookies för annonsmätning
Cookies för personlig annonsmätning
Cookies för anpassade annonser